От понеделник линия 76 ще е с чисто нови автобуси

Билетчето за градския транспорт няма да поскъпва. Обмислят нови карти

От понеделник всички автобуси по линия 76 ще бъдат обновени. Това ще стане възможно след днешната доставка на 17 нови автобуса, чиято инспекция направи лично кметът Йорданка Фандъкова. „Няма да има стар автобус по линия 76, така това ще е поредният маршрут в София, който ще се радва на изцяло нови автобуси”, заяви кметът.

Фандъкова обясни, че предстои доставката на още 37 нови превозни средства. Други 20 пък ще подновят линиите 83 и 94, но пускането им в движение ще стане в края на март.

Преди да стартираме проекта по ОП „Околна среда” през 2012 г. средната възраст на автобусите в градския транспорт беше над 20 години, но със закупуването на новите превозни средства, възрастта на автобусния парк в София е намален почти наполовина. „Предстои да бъдат купени още 110 автобуса и така възрастта на автопарка в София ще бъде намалена до 6 години”, поясни Фандъкова.

Така през 2016 година автотранспорта на София ще има модерни автобуси, които да са топли през зимата и студени през лятото и разбира се да бъдат достъпни за хората с увреждания и майките с колички.

„Автобусите, които бяха доставени днес са обявени за автобуси № 1 в Европа за 2014 г., така че можем да кажем, че София получава възможно най-доброто от техническа и естетическа гледна точка, софиянци заслужават това”, категорична бе Фандъкова.

Според кмета по отношение на автобусите София се развиват много добре. Тролейбусните линии пък са обновени на 90%, така че по улиците на София се движат най-много 3 до 5-годишни тролейбуси.

„Остава да работим за трамваите”, поясни градоначалникът. 20 нови трамваи бяха доставени миналата година, които са и от най-скъпите превозни средства, като изключим метрото. „Предстой процедура за още 5 нови трамваи, така че това са плановете и в следващия програмен период да работим за обновяване на трамвайния транспорт”, каза Фандъкова.

По отношение на цента на билета за градския транспорт, кметът успокой, че не се предвижда увеличение. Това, върху което работят от Столична община, е в посока стимулиране на гражданите да пътуват с карти. „Новите превозни средства са закупени основно с европейски пари и това позволява цената на билета да остане същата. Все пак през последните години софиянци предпочитат картата за масовия градски транспорт, защото ако на ден трябва да се качим в 4 превозни средства, цената на билета с карта е 50 стотинки, а не лев”, разясни столичният кмет. По нейни думи в момента се разработват и нови идеи за различни абонаменти карти за градския транспорт.

Една от другите мерки, по които работят от Градска мобилност е засилване на контрола в транспортната мрежа. „Целта е да се засили постоянният контрол в извънградските линии”, заяви Фандъкова.