В АМТИИ откриват конференция за управленските и маркетингови проблеми в изкуството

В АМТИИ днес ще се проведе международната научно-практическа конференция „Управленски и маркетингови проблеми в изкуството“. Форумът отваря врати за четвърта поредна година и е организиран от преподавателите в магистратурите „Артмениджмънт“ и „PR на арторганизации“ във висшето учебно заведение по изкуствата в Пловдив.
Тази година в научната конференция ще вземат участие представители на факултета по артмениджмънт от реномирания турски университет Иедитепе, Истанбул. Проф. д-р Айсегул  Гучан ще изнесе доклад на тема „Нарастващата необходимост от образование по артмениджмънт в Турция“, а Ипек Чанкая-докторант в същото висше учебно заведение, ще представи научната разработка „Как да устоим? Управленски предизвикателства пред арт- инициативите“. 
Сред чуждестранните участници впечатлява и асистентът-изложби в музея за съвременно изкуство „Ван Абе“ в Айндховен, Холандия Жаклин Хауари с разработката си „Как изкуството влияе върху света на бизнеса“. 
От българска страна в международната научно-практическа конференция участват 4 висши учебни заведения - ЮЗУ, Тракийски университет, НХА и АМТИИ. Сред научната продукция на домакините впечатляват докладите на доц. д-р Живка Бушева, доц. д-р Емилия Константинова, доц. д-р Любомир Караджов, доц. д-р Татяна Стоичкова, доц. д-р Зора Янакиева, ас. д-р Сюзана Арутюнян-Василевска, ас. Васко Колев и др. 
Техните научни и практически търсения повдигат въпроси за художественият факт като изкуство на PR-а и PR на изкуството, промените и лидерството в арторганизациите, плаващите кейове на Жан Клод и Кристо като феномен на артмениджмънта, как глобализацията оказва влияние върху арторганизациите в Европа и много други модерни въпроси пред теорията и управлението на арторганизациите, маркетинга и Арт PR-а.