"Почисти и разкраси с Cif" преобрази подлез в Пловдив

Три български локации бяха превърнати в градски шедьоври

Националната кампания под мотото "Почисти и разкраси с Cif" беше подкрепена от над 10 000 гласа. С инициативата Cif желае да внесе промяна и да трансформира мръсното в чисто и грозното в красиво. Чрез интернет гласуване се определиха 3 места в България, които отново ще се превърнат в градски шедьоври. Кампанията се проведе в периода 12 март – 23 април и беше вдъхновена от идеята да поддържаме красотата около нас. Фокусът този път освен върху почистването, беше и върху разкрасяването на градската среда, реализирайки функционални проекти със значение за локалните общности.
В рамките на кампанията "Почисти и разкраси с Cif" потребителите имаха възможност да дадат своя вот за различни точки от страната на онлайн платформата - cifcleans.bg. Сайтът даде възможност на всеки желаещ да качи снимка на място в България, което иска да бъде почистено и трансформирано в градски шедьовър от творческия екип на Cif,  или да гласува за вече предложените такива места.
В кампанията участваха 48 места от България, които генерираха 10 025 гласа. Локациите, които бяха избрани от потребителите чрез гласуване на cifcleans.bg за преобразяване от екипа на Cif, са: театър София в парк „Заимов“ до булевард „Мадрид“ с 987 гласа. На второ място с 949 гласа е подлезът до площад Централен в Пловдив, разположен между хотел Тримонциум и Централната поща. На трето място с 935 гласа е парк "Черничките", разположен на брега на река Росица в Севлиево.
Инициативата "Почисти и разкраси с Cif" преобрази изхода на подлеза пред х-л „Тримонциум“ в Пловдив. Проектът включи цялостно почистване и премахване на графитите от стените и пода, както и пребоядисване на парапета. Трансформацията се състоя в изграждането и поставянето на 6 информационни табла с вградени плакатни рамки в тях. Паната са тематично свързани с идеята „преди и сега“, като всяко едно от тях „разказва“ моменти от историята на локацията чрез снимки и текст. Всяко едно от таблата е разделено на две части, като едната прави препратка към миналото, а другата към настоящето. Първите три от тях комуникират идеалите, вдъхновили националната кампания на Cif, а останалите 3 са посветени на предстоящото домакинство на града под тепетата като Европейска столица на културата през 2019 г. Финалният щрих, и един от най-големите акценти на проекта, е електронният календар, отброяващ дните до настъпването на 2019 г.