В НКЖИ обсъдиха проекта за пробива под Централна гара

Община Пловдив ще изгради алтернативни пътни връзки между южната и северната част на града

Община Пловдив ще изгради алтернативни пътни връзки между южната и северната част на града – „Модър-Царевец“, разширението на улица „Кукуш“, изграждане на връзка между „Кукленско шосе“ и булевард „Цар Симеон“ и едва тогава ще се обсъжда въпросът за премахването на Бетонния мост. Това стана ясно след среща на кмета на Пловдив инж.Иван Тотев с ръководството на НКЖИ и част от екипа на проекта за пробива под Централна гара. Предвижда се същинските ремонтни дейности по него да започнат в края на 2020 или първата половина на 2021 година.
В разговора са разисквани и възможностите за преминаване на трафика от булевард „Васил Априлов“ към колелото на бул. „Руски“ с локални платна и понижаване от двете страни на пътя, което означава, че няма да се преместват големите колектори.
„На паркинга на бившия магазин „Перла“ ще се изгради станция за изпомпване на дъждовната вода, която идва от район „Южен“ в зоната около бул. „Никола Вапцаров“, докато се изгради целия Южен обходен колектор, което ще реши проблема с наводненията при обилен дъжд“, обясни кметът Иван Тотев.
Пробивът под Гарата ще се изпълни безизкопно откъм булевард „Христо Ботев“. Ако се наложи копаене, то ще е в рамките на гаровото пространство и на жп линиите, но не и на автогарата и уличната регулация.
Проектът ще се изгради на два етапа, като втория, който включва отчуждавания на имоти на живущите наблизо, не е задължителен. Според първия етап ще се изградят развръзки в съществуващата улична мрежа – по улица „Димитър Талев“ и булевард „Македония“. В участъците към съоръжението ще бъдат въведени еднопосочни движения, за да се използват и двете ленти на „Димитър Талев“ в зоната, която отвежда към пробива. Трафикът ще влиза от булевард „Македония“, а от улица „Димитър Талев“ ще излиза.
И Община Пловдив, и ръководството на НКЖИ са стигнали до съгласие, че няма как Бетонният мост да бъде съборен и чак след това да се започне изграждане на пробива на Централна гара. Мостовото съоръжение трябва да бъде повдигнато с 1.60 метра, което означава, че няма как да отговаря на стандартите за наклоните и изградените основи няма да издържат на натоварването.
„От северната страна има и имоти, които касаят концесията на Централна гара, които са с 30 годишни договори, а от другата страна, откъм тютюневия град, няма съответната регулация, което още веднъж доказва, че повдигането на Бетонния мост няма как да се изпълни технически“, коментира още кметът.
Съгласно апликационната форма на проекта пробивът под Гарата е алтернатива на Бетонния мост и няма как и двете съоръжения на бъдат финансирани. Запазени и модернизирани ще бъдат двете пасарелки, които и сега съществуват, както и пешеходното преминаване през Сточна гара, но тепърва ще се решава дали да бъде подземно или надземно.
Предстои следващия понеделник проектът за пробива под Централна гара да бъде представен по-подробно.