Скандално! Служители на ЕВН манипулирали електромери, за да си начисляват бонуси

От ЕРП-то умишлено отказвали достъп до информация на потърпевши граждани

Служители на електроразпределително дружество ЕВН сами манипулирали електромери, за да си начисляват бонуси. Това заяви читателка на Burgasutre.bg, която е собственик на апартамент в хотел „Грамада” в Слънчев бряг. По думите на Ралица Ботина това е масова практика от страна на представителите на монополиста за Югоизточна България.

„През октомври 2012 г. служителите на ЕВН Крум Стойчев и Пламен Митев са установили, че електромерът ми е манипулиран. Това обаче е невъзможно, тъй като самото табло е със СОТ. Вече година и половина търся информация по случая от ЕВН, но такава не ми дават. Обясниха ми, че стъклото на самия електромер е счупено и така той е манипулиран, а таблото е непокътнато. Как е възможно това? А и подобно нещо не е описано в протокола, чийто оригинал аз не съм получила вече година и половина. Освен това там са подписани някакви измислени свидетели без ЕГН-та, не е отбелязана пломба”, заяви Ралица Ботина.

Заради „манипулацията” младата жена дължи 1 200 лева наказателна такса на ЕВН, върху която текат лихви. Отказва да плати и вече година и половина не е посещавала жилището си в курортния комплекс. Заплашили, че ще я подведат под наказателна отговорност за кражба на ток.

„Няма никаква логика да манипулирам електромера на апартамент, който посещавам десет дни в годината. Според мен това се прави нарочно, за да може тези служители да получават бонуси. Виждат, че в жилището не живее никой и се възползват. Защо ми е да крада ток за сметка от порядъка на 30 лева? Скоро научих за фрапиращ случай, при който набелязали два електромера на офиси. Те обаче се оказали собственост на една и съща фирма. Излиза, че хората крадат ток от себе си”, коментира младата жена.

Тя обмисля да съди компанията за пропуснати ползи, тъй като в момента жилището е неизползваемо и не може да го дава под наем. Наглостта на служителите на монополиста обаче не свършва до тук.

„След измислената манипулация се свързаха с мен да ми съобщят, че в апартамента има ток, въпреки че беше прекъснат. Това също е невъзможно, защото жилището беше обрано и в момента там няма дори контакти. Аз дори нямам договор с тях, защото имам този апартамент, още преди ЕВН да стъпи в България. Казаха ми, че ако искам да получа оригиналния протокол, трябва да отида до най-близкия им офис, който обаче е в Поморие, а аз съм от София”, заяви Ралица Ботина.

Burgasutre.bg научи за още една „схема” на представителите на монополиста. Те умишлено не предупреждавали за натрупани неплатени сметки, а директно прекъсвали тока след изтичане на 10-дневния срок без никакво предварително уведомление. По този начин монополистът прибира незаконната такса включване от 19 лева. Бургаски бизнесмен се свърза с медията, за да сигнализира точно за такъв случай.

„Наложи ми се да пътувам в чужбина за няколко месеца. През това време единият от офисите на фирмата ми не се използваше от никого. След като се върнах, установих, че токът в него е прекъснат без никакво предизвестие и предупреждение за неплатени сметки. Когато отидох да платя, попитах служителката на гишето защо никой не ме е предупредил, а тя ми се изсмя в лицето и отговори: Защото живеем в България, господине”, заяви пред наш екип Стефан Иванов.

Ако имате информация за други подобни случаи, свържете се с редакцията на Burgasutre.bg.