Избрани Новини
Вината върху машинистите е хвърлена неправилно
17-07-2014, 10:51
Автор:Дарин Петров
Още по Темата:Защо Батман не спаси влака в Калояновец?
Един по-различен поглед на катастрофата в Калояновец
Разпитаха втория машинист на влака, катастрофирал на Калояновец
Висока скорост е най-вероятната причина за влаковата катастрофа, според транспортния министър
Колегите им не вярват да е човешка грешка
Не човешка грешка, а проблеми на пътя са причината за тежкия влаков инцидент на гара Калояновец от миналата събота. Това разказа по Нова телевизия близък приятел и колега на оцелелият машинист от катастрофата.
Петър Бръснаров, който също е машинист като оцелелия си колега Христо Тиляшев, обясни, че вината за трагедията по никакъв начин не е на машинистите. Бръснаров разказа за инцидента, след като разговарял с Тиляшев.
Въпреки че участъкът преди гара Калояновец е нов и влакът може да се движи със 120 км/ч, композицията се е движила със 100 км/ч в час заради проблеми на пътя.
Подробности четете в plovdiv.utre.bg
Междувременно Асоциация „Приятели на железопътния транспорт" поиска пълна прозрачност, участие на граждански наблюдатели със специализирани познания в техническото разследване и публикуване на всички документи и протоколи от техническото разследване на Специализираното звено за разследване на тежки произшествия в транспорта след приключване на следствието. Според асоциацията граждански наблюдатели трябва да има и в звеното на БДЖ, отговарящо за безопасността.
Според експерти, референтният документ на НКЖИ, участъкът Михайлово-Стара Загора е оборудван със система за Автоматична Локомотивна Сигнализация (АЛС) JZG 707. Официално и нормативно включването и ползването на АЛС е задължително, когато е наличен. Целта на АЛС е за да не допуска ситуации на преминаване на сигнали със скорост различна от предписаната. На червено влакът трябва автоматично да спре. Независими жп експерти твърдят, че нашият АЛС съществува само на теория - от години, никой не контролира дали работи и дали се ползва, а в резултат и никой не се оплаква от него, значи проблем няма... докато машинисти не влезнаха с 98 км в отклонение на стрелка за 50 кмч с радиус 300м. Публична тайна е, че в Пловдив дори на някои локомотиви е демонтирано АЛС оборудването, което от своя страна е някаква местна самоинициатива, на която никой от органите по безопасността не реагира. Ако АЛС беше включена този инцидент нямаше да се случи", допълват експертите.
Топ Новини