За "язвата" държавна администрация или добро - или нищо!

Кой ще ни оправи чиновниците?

Покрай тежкия влаков инцидент, при който за съжаление загина човек, отново изскочи най-тежката язва на държавната администрация. А именно - непреодолимата дистанцираност от гражданите, на които всъщност трябва да служат. Сякаш те са в друг живот, а ние - извън този техен живот.

Пример 1. Гара Калояновец. Малка гара. Колко ли хорица слизат и се качват там. И на колко ли хора би притрябвала информация в колко часа пристига или тръгва влак там. Но все пак има. Само че, опитайте да намерите такава информация. Най-елементарното нещо, което прави всеки човек, когато търси телефон на гара, е да напише в Гугъл правилните думички "гара Калояновец телефони". И се намира един телефон - 041144 269. Този телефон обаче, се оказва според оператор, несъществуващ. ОК. тогава звъним на телефонни справки. След кратка пауза с приятна музика, друга любезна опертарока съобщава, че такъв телефон не е предоставен.
Тогава екипът ни от Starazagora.utre.bg попита в НКЖИ защо за гара Калояновец няма телефон за информация? И дори посочихме сайта, в който открихме гореспоменатия номер. Цитирам ви отговора:"Посоченият от catalog.bg, телефон е бил на гише „Билетни каси“, които са структура на „Холдинг БДЖ“. Свързването с гара Калояновец или която и да е друга железопътна гара в страна, както и получаването на информация от друго естество, се осъществява от пресцентъра на НКЖИ, чиито мобилни телефони и имейл адреси са публикувани на официалния сайт на Компанията – www.rail-infra.bg".

Аз ви оставям да поровите на посочения сайт. Ако откриете някакъв телефон, можете да ни пратите линк в коментари под статията.

Пример 2. В Стара Загора има институция, която от над 10 години не дава никаква информация на медиите, защото цитирам "Не е разрешено от централното ръководство". И знаете ли коя е тази институция? Местната Комисия за защита на потребителите. Е, как тогава ни защитава правата тази комисия, като не ни дава основното - правото на информация да знаем колко проверки са извършили, кои са най-честите нарушения и най-редовните нарушители, как да се защитим, какви са ни правата ако сме попаднали на нелоялни търговци. Тук още по-голяма загадка е как така, след като на централно ниво не им разрешават да общуват с медии, съответно с обществото, шефът на същата комисия в Бургас няма проблеми да си вдигне телефона и да отговаря на всякакви въпроси, и при това без предварителна подготовка.

Можете да си отговорите сами.

Няма да коментирам до болка познатите ви и на вас сърдити женички, които дори ви и смъмрят, че не знаете каква точно документация да съберете, за да ви свършат услугата, за която са назначени и за която плащате такси.

А като казах такси, пример 3. В Агенция "Кадастър" Стара Загора доскоро таксите се плащаха на място в каси на КТБ. Но КТБ сега не работи. И само на място разбираш, че въпросните такси се плащат с кредитни или дебитни карти.

Ами ако си възрастна жена от околно село на 70 години и нямаш такава карта? А Кадастъра в Стара Загора не е на центъра. За промяната разбираш само като стигнеш до тях.

Знам, че в държавната администрация работят много и съвестни хора и, че голяма част от хаоса там не е по тяхна вина. Хубаво е, че вече има и много отговорни служители, които те посрещат с усмивка и не ти се сърдят, че не знаеш какви са процедурите, в крайна сметка не си длъжен, това е тяхна работа.Но съм също така наясно и, че всички там получават заплати, за да ни обслужват качествено, бързо, адекватно и без излишен стрес.

И също така вече съм наясно, че пак ние, обществото трябва да свършим работата на държавата. Да изискваме да ни свършат работа до откат. Без компромиси. Докато се промени мисленето.



Снимка на Деня

Красотата на парк "Кайлъка"