Община Несебър на международно изложение в Москва

Община Несебър се представи съвместно с общините Долни Чифлик и Бяла на международното туристическо изложение OTDIH/LEISURE’2014 от 16 до 19 септември в столицата на Руската федерация – Москва, в рамките на проект BG161PO001/3.2-02/2011/019 „Иновативен маркетингов подход за развитие на регионален туристически продукт”, финансиран по ОП „Регионално развитие 2007 – 2013 г.“.

Форумът се състоя в един от модулите на огромния търговски център „Крокус експо”. На площ от 22 000 кв м. участниците бяха над 1 000 от 102 страни от цял свят, както и от регионите на Русия. По време на изложението бяха проведени повече от 150 съпътстващи делови програми и мероприятия, а в 4-те дни посетителите надхвърлиха 65 000.

България участва със самостоятелен павилион под мотото: „България-удивителна, впечатляваща, гостоприемна. Сподели откритието!”, а Община Несебър, която е водеща  по проекта „Иновативен маркетингов подход за развитие на регионален туристически продукт в общините Несебър, Бяла и Долни чифлик”, представи модулния туристически продукт „5 дни - 4 сезона - 3 общини“. Той обединява общините Несебър, Бяла и Долни чифлик, колкото сходни помежду си, толкова и различни, тъй като всяка една от тях има своите природни и исторически забележителности. Туристическият продукт е подкрепен и от Асоциацията на българските черноморски общини, чиито зам.-председател е кметът на Община Несебър Николай Димитров.

Основната цел при неговото реализиране е формирането на обща туристическа насоченост за целия централен Черноморски регион, която да формира  нагласа  на туристите какво да очакват от региона, как да го възприемат, какво да  търсят и откриват за себе си при престоя си в трите общини. А конкретните предложения на продукта са : море, защитена природа, култура и история, вино и лов и риболов.

По този начин се определят и няколко вида целеви групи. Ще има и туристи, които ще посещават общините не само заради морето и плажа, но и за да вкусят добро вино, да практикуват лов и риболов. А това от своя страна ще спомогне посещаемостта да бъде не само през активния летен сезон, но и през останалите месеци на годината.

Прогнозите, след практическото въвеждане на иновативния модулен туристически продукт „5 дни-4 сезона-3 общини” в централния Черноморски регион е за нарастване средно с около 12 % на броя на преминалите туристи в региона, брой нощувки извън сезона средно с около 19% и на приходите от нощувки с около 16 %.

На националния щанд, организиран от Министерството на икономиката и енергетика, със съдействието на посолството на Р България в Руската федерация, респективно от  Службата ни по търговско-икономическите въпроси и ЦПРБ,  участваха общините Несебър и Кюстендил, както и 11 организации от бранша: „Турал Мениджмънт“ ЕООД, Фондация общество на познанието, „Яна Тур България“ ЕООД, „ТА Солвекс“ ЕООД, „КИТТ“ ООД, „Би Ти Девелопмент Сървисиз“ АД, „Васи“ ЕООД, „Балкан Ескпрес“ ООД, „Пампорово“ АД, „Алма Холидейз“ ООД и „Гоу Ту Холидей“ ООД.

На специално организирана пресконференция посланикът на България в Русия - Бойко Коцев подчерта, че за руските туристи България продължава да бъде любимо място за отдих. „Данните за потока руски туристи към България за първите 7 месеца на годината потвърждават това”, заяви дипломатът. За това време страната ни е посетена от 4 044 930 чуждестранни граждани, сред които 434 499 граждани на Русия или 1,7 на сто повече в сравнение със същия период на 2013 г. Руските туристи у нас са на трето място след гръцките и румънските.

„Гордеем се и с факта, че се увеличава броят на руските деца, които идват да почиват в нашата страна. Данните са показателни – тази година 30 на сто от всички деца, които са почивали в руски или чуждестранни лагери, са били в Бургас”, отбеляза българският посланик. Тази година детският туризъм от Русия в България е регистрирал 7 на сто ръст.

Посланикът ни изрази увереност, че тенденцията за увеличаване на броя на руските туристи в страната ни ще продължава. Той подчерта, че българското посолство продължава да работи по развиване на проектите за поклоннически туризъм в България, за популяризиране на СПА и оздравителния туризъм.

След пресконференцията той отдели време да побеседва с водача на представителната група на трите общини - зам.-кметът на Община Несебър Виктор Борисов и да посети несебърския щанд в българския павилион, където сподели, че любимото му място за почивка е и си остава Несебър.

Вторият ден от изложението в националния ни павилион бе посветен на Несебър. От сутринта до вечерта на огромната видео стена бяха прожектирани филми, показващи Несебър като град под егидата на ЮНЕСКО и привлекателна  туристическа дестинация, а от несебърския и щанд и около него бяха раздадени хиляди брошури, рекламиращи туристическия продукт:  „5 дни-4 сезона-3 общини”.