Японци, французи и англичани с интерес към атракциите на "Долината на розите и тракийските царе"

Проектът приключва изключително успешно

В 10 международни и 6 национални туристически борси вече е бил презентиран проектът "Долината на розите и тракийските царе". Представян е на изложения в Париж и Берлин, а само преди седмица се завърна и с поредна спечелена награда от туристическата борса в Бургас.

Проектът се реализира на територията на пет общини: Казанлък /бенефициент/, Мъглиж, Павел баня, Карлово и Сопот. Общата му стойност е 490 000 лв. и се финансира по Оперативната програма "Регионално развитие".

В проекта са включени 7 теми с различни маршрути, които представят тракийското наследство, маслодайната роза, възрожденската култура, лековити минерални води, природна среда и туризъм в автентична селска среда. Включени са и въздушни спортове и приключения.

Интересът съм дестинациите нараства, както от страна на българските, така и за чуждестранни туристи, каза ръководителят на проекта проф. Мария Воденска. По думите й, този вид туризъм е много добре разработен популярен на японския пазар, също на френския и немския. Разработени са различни пакети - по пет дни, по седмица, по десет дни. Положителното е, че през последните две години, откакто се реализира проектът, нараства и броят на туристите, които веднъж посетили маршрутите, се завръщат отново. Расте инетресът както на груповите, така и на индивидуалните посещения на дестинациите.

Проф. Воденска обясни, че в рамките на проекта не е правена калкулация какви са приходите за общините от реализацията на проекта, но чрез проследяване на средния престой и като се знае какъв е среднодневният разход на един турист, може по косвен път да се определят ползите, а те със сигурност няма да са разочароващи. На два етапа се прави и маркетингово проучване сред туристите и туроператорите, резултатите от което също са позитивни.

Проектът "Долината на розите и тракийските царе" ще приключи през август тази година, а следващата стъпка е общините, включени в него да разработят свои туристически стратегии, за да остане този туристически продукт доходоносен и интересен за посещения, допълни проф. Воденска.