Избрани Новини
Държавата връща децата в училище
01-09-2017, 15:10
Снимка:Пресцентър МОН
Автор:Мила Иванова
Още по Темата:Правителството отпусна близо 3,5 млн. лв. за дейности по национални програми в средното образование
Красимир Вълчев: Очаква се недостиг на учители в средното образование
Министър Красимир Вълчев се срещна с кмета Стоилов
Красимир Вълчев: С 330 милиона лева се увеличават средствата за образование през 2018-а
Кметът Даниел Панов и образователният министър Красимир Вълчев разговаряха с над 200 млади педагози
Кметът Панов и министър Красимир Вълчев откриха национална среща на образователни експерти
Над 206 хиляди деца, родени между 1997 и 2012 година, не посещават детска градина или училище
От днес започват работа 1 103 екипа в цялата страна, в които са включени 11 632 представители на различни институции - учители, директори, социални работници, полицаи, медиатори, представители на гражданското общество. Те трябва да проверят защо 206 378 деца и ученици не са в детската градина или на училище. Това съобщиха на пресконференция в МС вицепремиерът Томислав Дончев и образователният министър Красимир Вълчев, предаде БТА.
Тези над 206 хиляди деца са родени между 1997 и 2012 година, се посочва в разпространено прессъобщение в рамките на пресконференцията. Информацията за децата и учениците, както и работата с тях, ще се управлява чрез информационна система "Посещаемо и безопасно училище", която надгражда разработената от 2016 година система "Безопасно училище".
Данните ще са видими през защитени портали от общинския кмет, от областния управител и от директора на Регионалните управления на образованието /РУО/. Те ще бъдат изобразявани и на интерактивна карта в националния координационен център на МС в реално време. През него всички заинтересовани министерства ще получават информация за темповете, с които се движат екипите и ефекта от приложените мерки за обхват.
Ще бъде открита и национална телефонна линия - 0800 10 112 и e-mail obhvat@mon.bg, на които могат да се подават сигнали за отпаднали от образователната система ученици и такива в риск от отпадане. Вицепремиерът и министърът на образованието призоваха гражданското общество да бъде активно и да подава сигнали.
Подготвени са промени в правилниците за Закона за социалното подпомагане и Закона за семейните помощи за деца , които ще бъдат публикувани в началото на този месец за обществено обсъждане, пише още в прессъобщението. Те обвързват в по-голяма степен отпускането на помощи и посещението на училище и дават възможност на учителите да препоръчват за какво да бъдат изразходвани средствата. Техните препоръки ще са задължителни за отделите за социално подпомагане.
Министърът на образованието Красимир Вълчев подчерта и важността на обхващането на децата в предучилищна възраст, което също ще е акцент в работата на мобилните екипи. Посещаването на детска градина е ключово за развитието на социално-емоционалните и най-вече езиковите компетентности на децата, каза Вълчев.
В момента близо 14 на сто на един милион деца и ученици са преждевременно отпадналите от образователната система. За тези над 206 хиляди няма информация в системата на МОН, но има в ГРАО . От тях обаче трябва да се разбере колко са заминали в чужбина, без да има информация в системата на гранична полиция, каза Вълчев.
Заместник - образователният министър Деница Сачева уточни, че с всяко дете ще се работи индивидуално, като психолози и педагогически съветници ще бъдат включени навсякъде, където е възможно. С родителите ще работят и медиатори. В конкретно населено място или махала е възможно да бъдат изградени библиотеки , възможности за кариерно планиране, допълнително обучение по български, както и професионално обучение за децата над 13-14 години .
Красимир Вълчев коментира и обсъжданите промени в Наказателния кодекс, като отбеляза, че ако родител осакати детето си физически, той подлежи на наказателна отговорност, но ако осакати от социални и житейски възможности детето, невинаги получава наказание. Вицепремиерът Томислав Дончев каза, че не знае доколко мерките са политически коректни спрямо ценностите на някои семейства, които не смятат за важно децата им да посещават училище, но по думите му интересите на държавата и обществото също са важни.
Според Красимир Вълчев са важни и промените, с които, ако ученик бъде преместен като наказание в друго училище, няма да се намаляват средствата на училищата. Това досега е водело до скрито задържане в училище. Училищата ще получават средства, ако предоставят на АСП информация за ученици, които не присъстват на занятията.
Топ Новини